Dlaczego nowy Aparat Słuchowy jest gorszy od starego?

Bardzo często pacjenci, którzy wcześniej użytkowali Aparaty Słuchowe starszego typu, czyli analogowe, gdy wymieniają na nowszy model okazuję się, że gorzej słyszą i często dźwięk generowany przez Aparat cyfrowy jest nieakceptowalny.

Dzieję się tak, gdyż Aparaty Słuchowe analogowe przetwarzają dźwięk inaczej niż odpowiedniki cyfrowe i użytkownicy rozwiązań analogowych są po prostu przyzwyczajeni do brzmienia Aparatów analogowych.

 

Jak to działa?

Dźwięk w Aparacie Słuchowym analogowym jest przetwarzany na zasadzie wzmacniania dźwięków otoczenia oraz przekształcania go w sygnał analogowy, który jest podawany do ucha Pacjenta.

Natomiast w odpowiednikach cyfrowych, dźwięk jest przetwarzany na sygnał cyfrowy, dzięki specjalnym mikroprocesorom. Jest to przewaga nad Aparatami analogowymi, gdyż dzięki temu Aparat cyfrowy może się skupić na istotnych dźwiękach, takich jak ludzka mowa, a hałas otoczenia wycisza. Taki zabieg zwiększa rozumienie mowy w hałasie.

Mimo wszystko jeśli pacjent od lat nosił Aparat Słuchowy analogowy, to będzie bardzo trudno takiemu użytkownikowi przestawić się na przetwarzanie dźwięku cyfrowe.

 

Co zrobić gdy zepsuje się stary Aparat analogowy?

Istnieje kilka możliwości:

  1. Spróbować naprawić Aparat Słuchowy – Nie zawsze jest to możliwe, gdyż nikt już nie produkuję Aparatów analogowych, więc może brakować do nich części. Natomiast jest kilka firm w Polsce, które prowadzą serwis starych Aparatów Słuchowych, między innymi nasza firma.
  2. Jeśli protetyk słuchu posiada odpowiednią wiedzę, może przestroić Aparat Słuchowy cyfrowy, tak aby jego brzmienie przypominało Aparat analogowy. Czasami się to kończy sukcesem, a czasami nie.
  3. Należy poszukać na rynku wtórnym podobnego Aparatu Słuchowego z przetwarzaniem dźwięku analogowym, bądź półanalogowym, a następnie taki aparat trzeba dostroić do niedosłuchu. Chętnie pomożemy w doborze takich aparatów słuchowych oraz posiadamy sprzęt, którym możemy się podłączyć pod stare Aparaty Słuchowe.